[Röportaj] Başak Tanel: ''Başak Copy Center’ı Zincir Haline Getirmek İstiyorum''





   Başak Tanel, 1975 Kırklareli-Pınarhisar doğumlu. Allah bağışlasın, biri oğlan biri kız olmak üzere iki tane evlat sahibi bir anne. Süleyman Demirel Üniversitesi Meslek Yüksek Okulu Elektrik Bölümü mezunu. Trakya Üniversitesinden de Pedogojik Formasyon Eğitimi almış. Dönem dönem değişik iş dallarında çalışmış, özel mühendislik bürolarında elektrik projeleri çizmiş. Desinatörlük yapmış ve  en sonunda kendi işini kurmaya karar verip Başak Copy Center'ı kurmuş. 






1- Özellikle Pınarhisar'da Üniversite öğrencilerine emeğiniz büyük, öğrenciler sizi bir ablası olarak görüyor. Bu ilişkiyi neye borçlusunuz?

   Biz Üniversite öğrencileriyle bir aile olduk. Onlar beni nasıl ablaları olarak görüyorlarsa, bende onları kardeşlerim  olarak, bazen de sizin yaşınıza yakın oğlum olduğu için çocuklarım gibi görüyorum. Ben de yıllar önce sizler gibi öğrenci oldum. Sizin geçtiğiniz yollardan geçtim ve aynı sıkıntıları yaşadığım için sizleri daha iyi anlıyabiliyorum ve size sizin gözünüzle bakmaya çalışıyorum. Öğrencilerle aramızda karşılıklı iyi niyet, sevgi ve saygı gösterildiği için ben de güzel ilişkiler kurduğumu düşünüyorum.




2- Bu işi yapmaya devam edecek misiniz? Aklınızda farklı iş fikirleri var mı?

   Evet bu işi yapmaya sağlığım el verdiği sürece devam etmeyi düşünüyorum. Bu işin yanında reklamcılık veya düğün, nişan, doğum günü gibi organizasyonlar ileriye doğru yapmayı düşündüğüm işler arasındadır.




3- Markanızı büyütmeyi ve Başak Copy Center'ı zincir haline getirmeyi düşünüyor musunuz?

   Markamı büyütüp, Başak Copy Center’ı zincir haline getirmek istiyorum tabii ki. Ancak doğru söylemek gerekirse Pınarhisar’ın potansiyeli belli. Bizim işimiz öğrenci ve öğretmenler ile yürüyor. Yaz tatilinde iş potansiyelimiz düşüyor hatta iş olmuyor diyebilirim. İşimi değişik iş kolları ile zenginleştirebilirsem markamı büyütüp Başak Copy Center’ı zincir haline getirebilirim.


4- Markanız Pınarhisar'da tek başına lider. Bu tavrı öğrencilerin tutuculuğuna bağlayabilir miyiz?
   Tutuculuk demiyelim de karşılıklı sahiplenmek ve memnuniyet dersek daha doğru olur diye düşünüyorum.




5- Öğrencilerin ''Başak Abla'sı'' olmak, size ne gibi bir artı kazandırdı?

   Öğrencilerin Başak ablası olmak ilk önce beni çok mutlu ediyor ve hepsini samimi buluyorum. Bu da beraberinde başarıyı getiriyor.






6- Sizce bu sektörün kişisel yeterlilik anlamında olmazsa olmazı nedir?
   Teknolojik olmanız gerekiyor yani bilgisayar programlarını iyi derecede bilmeniz gerekiyor. Bu olmazsa olmazım.




7- Öğrencilere kaynak sağlayabilmek adına belirli bir arşiviniz var mı? En fazla kaç senelik bilgileri arşivliyorsunuz?

   İş yerimi 2014 eğitim ve öğretim yılında açtım. Açtığım dönemden bugüne kadar olan bilgileri  arşivliyorum.


8- Başak Copy Center olarak 2018'e dair plan ve programınız nelerdir?
   Bu yıl öğrenci sayısındaki düşüş açıkçası beni endişelendiriyor. Düşüş devam eder ise farklı iş fikirleriyle yoluma devam etmeyi hedefliyorum.
Bu durum da olumlu yönde değişiklik olursa iş yerimi alan olarak büyütüp yeni makineler almayı düşünüyorum.


9- Markanızın gelişimini kronolojik olarak anlatır mısınız?
   Başak Fotokopi 29 Ekim 2014 yılında faaliyetlerine siyah – beyaz ve renkli  fotokopi, doküman hazırlama, uzmanlaşmış büro hizmetleri, laminasyon, spiral ciltleme olarak  başlamıştır.
   Yelpazesini genişleterek folyo kesim, afiş, branda afiş, broşür, plaket, kişiye özel doğum günü, düğün, nişan vb. konsept çizim tasarımları yapıp hizmetlerine devam etmektedir.


10- Son olarak sizin söylemek istediğiniz bişey var mı?
   Tüm üniversite akademik personeline ve öğrencilerine beni destekleyip yalnız bırakmadıkları ve içlerinden biri olarak gördükleri için çok teşekkür ediyorum.






Yorum Gönder

Daha yeni Daha eski