Her Ay Bir Kitap Bir Film (Ocak#1)

Yakın zaman önce yeni yıla girdik ve ne gibi içerikler yazabilirim diye düşünürken insanların birbirine yazdıkları yeni yıl dileklerini gördüm. Aynı anda bende de bir ışık yanmıştı.:)  

Her ay bir yaşam tarzı, bir metafor, siz ne diyorsanız, bir kelime belirleyecek bu kelimeye göre bir dizi ve film önereceğim. 

2021 yılına çok anlamlar yüklüyoruz, doğal olarak insanlar yeni bir sayfa açtıklarında her şeyin daha iyi olması için çabalıyor. Malum uzun bir zamandır hepimiz evlerdeyiz ve bu evlerde kalma hali bazı sıkıntıları beraberinde getiriyor. İnsan özgürlüklerinin kıymetini daha çok anlıyor vs.


Bu ay, bu temiz sayfalardan feyz alarak  ÖZGÜRLÜK temasını seçtim.


İlk olarak önereceğim kitap Martı Jonathan Livingston -Richard Bach




Muhakkak her insanın kütüphanesinde olması gerektiğini düşünüyorum. Aslında insanlar olarak bir martının zaten özgür olduğunu düşünürüz ama martılar hep limandan limana, iskeleden iskeleye, vapurdan vapura dolaşıp dururlar. Yani belki de düşündüğümüz kadar özgür olmayabilirler...

Martı Jonathan'da bir gün bu özgürlüğün aslında gerçek anlamda bir özgürlük olmadığı kanısına varıyor ve çeşitli arayışlara giriyor. 

Yaşını başını almış insanlar olarak bir martının böyle şeyler yapabileceğine zaten inanılmaz ancak ütopik olarak çok anlamlı, tıpkı Küçük Prens kitabında olduğu gibi ütopik bir dünyanın eseri aslında. Zaten incecik bir kitap olduğundan 7'den 70'e okunabilir olduğunu düşünüyorum. 

Bir martının yaptıklarına şahitlik etmek ve onunla beraber bir yolculuğa çıkmak çok keyifli bir duygu. :)

Benim kütüphanemde yeri özeldir ve 3 sene kadar önce okumuştum. Umarım şu yaşadığımız zor durumlar bir an önce biter ve bizlerde Martı Jonathan gibi özgürce dolaşabilir, işlerimizi, gündelik hayatlarımızı layığıyla yaşayabiliriz. :)





Özgürlük temasıyla önerebileceğim film ise Truman Show isimli film olacak.

Aslında çok derin alt anlamlar taşıyan, farklı bakış açısıyla incelenmesi gereken bir film olmasına rağmen buradaki özgürlük ruhu beni hep derinden etkilemiştir. O yüzden bu filmi seçmek istedim.




Filmde özgürlük için başlarda bir bir savaş verilmemiştir çünkü Truman'ın içinde bulunduğu durumun zerresinden haberi yoktur. Ailesi bildiği insanlar, sevgilisi, komşuları, sokakta yürüyen insanlar, herkes bir oyunun içindedir...

Truman çok bahtsız bir adam çünkü daha doğduğundan itibaren bir şovun içerisinde ancak bunu yaşadığı yerde sadece kendisi bilmiyor ve onun hayatı daima bir televizyon programı olarak lanse ediliyor. Yani onun hayatı bir kapsülün içinde geçiyor diyebiliriz. 



Sizde özgürlük temasıyla seçtiğiniz bir film ve bir kitabı yorumlarda paylaşabilirsiniz. Şimdiden herkese teşekkür ediyorum...



10 Yorumlar

  1. ikisi de harikadır ..takipteyim..mutlu bir yıl olsun inşallah...sevgiler..

    YanıtlaSil
  2. Kitap favori kitaplarımdan, filmi de çok severim. Güzel seçimler :) Takipteyim :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkürler, bende sizin sayfanızı takibe aldım :)

      Sil
  3. Çok güzel öneri olmuş listeme aldım teşekkür ederim :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bir an evvel okuyup izlemenizi tavsiye ediyorum :) Sonra yine yoruma bekliyorum... :)

      Sil
  4. hem kitap hem film ikiside çok güzel :)

    YanıtlaSil
Daha yeni Daha eski