Simyacı Kitap Yorumu



BU İÇERİK SPOİLER İÇERİYOR.



Paulo Coelho'nun klasikleşen eseri Simyacı, kişisel menkıbesini arayan herkese okumasını tavsiye ettiğim bir kitap. 

42 ülkede, 26 dile çevrilmiş bir kitaptan bahsediyorum. Ve baktığınız zaman, öyle ağır bir konusu olmayan, büyük puntolarla, basit kelimeler kullanılarak yazılmış. Simyacı'yı, bir çocuğun ve aynı zamanda yaşını başını almış insanlarında rahatlıkla okuyup anlayabileceği bir kitap olarak görüyorum... 

Zaten internetten kitap siparişi veriyorsanız, en çok satanlar bölümünde genellikle uzun bir zamandır bu kitabı görüyorsunuzdur. Yani ülkemizde oldukça popüler bir kitap. Bu popülerliğin sebebini ise hala o içindeki çocuksu macera tutkularını yaşayamamış ve onun eksikliğini hissetmiş büyük çocuklarımızın varlığından dolayı olduğunu düşünüyorum. :)

Konu olarak kahramanımız İspanya'dan, Mısır'a kendi hazinesi olduğuna inandığı bir şeyi aramaya çıkıyor. Bizde kahramanın yaşadıklarına şahit oluyoruz...

O yüzden romanımıza bir yol hikayesi diyebiliriz. Kişinin kendi benliğini aramak için çıktığı o uzun yolun ta kendisidir bu. Dünya üzerinde çeşitli yansımaları vardır, farklı dinler üzerinden bunu görebilmemiz mümkündür. Kişi ben kimim sorusuna yanıt bulabilmek için uzun seneler boyunca meditasyon yaparak özüne dönmeye çalışır, bir yolculuğa çıkar ve sorularına yanıt bulmaya çalışır gibi gibi...

Aslında hikayenin özünde hazinenin hiç bir anlamı yoktur elbette, sadece kahramanın yolculuğuna o yolculukta başına gelenlere şahit oluyoruz... Yani dramatik yapının hakim olduğu bir temel esas alınarak bir hikaye oluşturulmuş diyebiliriz. Yol hikayesi olarak düşündüğümüzde Küçük Prens gibi, Martı Jonathan Livingston gibi, yol hikayelerine aşırı benzeyen bir kitap. Diğer sanat dallarından da bakıldığında aslında yol hikayeleri, sanatın özünü anlatma konusunda oldukça etkili. Sinemada da çok örneklerini görüyoruz.

Daha öncede bahsettiğim, Kahramanın Sonsuz Yolculuğu, bu durumu açıklar nitelikte. O yazıya da BURADAN ulaşabilirsiniz.

Simyacı'yı okuyupta ben beğenmedim diyecek pek insan yoktur sanıyorum ki, zaten herkese hitap edebilen bir kitap...





20 Yorumlar

  1. 2 kere okuduğum tek kitap. Her yaşta insana ayrı bir bakış açısı kazandırdığını düşünüyorum. Emeğinize sağlık :)

    YanıtlaSil
  2. Epey oldu ben okuyalı. Detayları burada yeniden hatırlamış oldum. Pandemi dönemine çok uygun bir kitap ve okuyanlar da bir kez daha okumalı bence:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bence de bunalınca okunabilir, kafa yapısını çok değiştiren bir kitap :)

      Sil
  3. Bir türlü okuyamadığım kitap. Hep aklımın bir köşesinde ama nedense nasip olmadı. Yorumun oldukça güzel listede ön sıralara almak lazım gibi geldi. Emeğine sağlık

    YanıtlaSil
  4. Paulo Coelho'nun ilk okuduğum kitabı. Yazımını çok beğendiğim için ondan sonra pek çok eserini daha okudum, çok severim kitaplarını.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Benim ilk ve tek kitabı şuan için... ama diğer kitaplarının da bundan kalır yanı olduğunu sanmıyorum...

      Sil
  5. e güzel tabii, bu yazarın bu kitabı artık klasik oldu, diğer kitapları eh işte, ya bir de hermann hesse, sidarta var, o bundan da iyi :)

    YanıtlaSil
  6. "çocuksu macera tutkularını yaşayamamış ve onun eksikliğini hissetmiş büyük çocuklarımızın varlığı"
    Bu kitabı daha yeni ve 2. kez okuduğum için ben bu tespite çok güldüm vallahi :)))
    Bizim gibi yetişkinleri müzeye kaldırmak lazım :)))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. :)))) Vallahi bende 27 yaşında bir 80'liğim öyle söyleyeyim... :D

      Sil
  7. Bu kitabı çok sevmiştim. Klasik kitapların en güzelidir benim için. Emeğinize sağlık :)

    YanıtlaSil
  8. İspanya’dan Mısır’a kendini arama yolculuğuna bugün de çıkanlar var mıdır acaba?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. yani şu pandemiden önce dünyayı gezen çok genç arkadaş vardı ama şimdilerde durum nedir bilemiyorum...

      Sil
  9. Popüler kitapların nasıl popülarite kazandıklarını anlamak benim için güç ama siz güzel bir bakış açısı geliştirmişsiniz :) Biraz da masalsı ve kolay okunan bir kitap olduğundan her tipte okurun kolaylıkla okuyabileceği bir kitap Simyacı, bunun da etkisi olabilir. Ben de daha hiç beğenmedim diyenini görmedim...

    YanıtlaSil
  10. Yıllar önce okumuştum. Etkileyici bir hikayesi var. Zaten popüler olmasının da başka bir etkileyici hikayesi var.

    YanıtlaSil
Daha yeni Daha eski