Her Ay Bir Kitap Bir Film (Şubat#2)

Yeni bir yıla girdiğimiz bu ayın ilk günlerinden itibaren tartışılan bir konu vardı, hepimiz az çok duymuşuzdur. WhatsApp'ın yeni sözleşmesi uzunca bir süre gündemimizdeydi. İnsanlar farklı mesajlaşma uygulaması arayışlarına girdiler, farklı mesajlaşma uygulamalarının da bu verileri kullandığını gösteren tablolar ortaya çıktı ve nihayetinde çoğu mesajlaşma uygulamasını yükleyen insanlar aynı zamanda yeni uygulamaları kullanırken, eskileri de kullanmaya devam etti vs.

Ben de bu ayın konusunun ne olacağını düşünüyordum, insanların alışkanlıklarından vazgeçip, başka bir şeye girişmeleri çok zordur ama gördüm ki çoğu farklı uygulamalara geçtiler yada diğer uygulamaları da yükleyip, kullanmaya başladılar. Bazen alışkanlıklardan vazgeçmek yani o güvenli alanın dışına çıkabilmek kolay olmuyor.

O yüzden bende bu ayın konusunu DEĞİŞİM olarak belirledim. :)

İlk olarak Kaç Para Kaç isimli, Reha Erdem'in yönetmenliğini üstlendiği 98 yapımı filmi seçtim.



Filmde refah seviyesi orta düzeyde olan bir tüccarın, para dolu bir çantayı bulmasını ve sonra yaşadığı olayları izliyoruz. Ahlaki açıdan kendini sorgulamasını uzun bir müddet izledikten sonra bulduğu parayı benimsemesiyle aslında değişim başlamış oluyor. Çünkü artık o paranın onda olduğu bilinirse hırsız damgası yemek istemiyor ve temkinli d,avranışlar, insanlardan korkma, kaçma gibi davranışlar sergiliyor. Filmin sonuç bölümünde ise artık o parayı harcadığını görüyoruz ve bu mental açıdan artık adamın kendini tamamen o ahlak kavramının dışına çıkarttığını ve hayatı boyunca yapmayacağı şeyler yaptığını görüyoruz... Finalde de zaten, ona tamamen teslim olduğunu anladığımız bariz bir sahne yer almış.

Filmde, yönetmenin, karakterin o ahlaki değişimini, parayı kabullenişini, ve kendini ona tamamen kaptırmasını çok net ifadelerle anlattığını düşünüyorum. Türk sineması adına önemli bir film olduğunu düşünüyorum. Akademi'de, Yabancı Dilde En İyi Film aday adayı olmasına, birçok festivalden ödül almasına rağmen ülkesinde sanki hak ettiği kıymeti verilmemiş bir yapım gibi geliyor bana. O yüzden izlemenizi şiddetle tavsiye ediyorum...

Ayrıca aksiyon sevenler için film bir dram filmi olsa da, aksiyonu, kaçması, koşması bol bir film. Zaten her an sizin onu suçlayabileceğinizi düşünen, paranoyaklaşmaya başlamış bir insandan bahsediyoruz, lokantada yemek yerken aniden parasını ödeyip kaçıp gidebilecek biri...


Bahsedeceğim kitap ise, filminden de aşina olduğumuz Ölü Ozanlar Derneği


Welton Akademisi gelenek ve göreneklerine bağlı, değişimi kabul etmek istemeyen ve öğrencileri tek düze yetiştiren bir okul iken, okula seneler evvel aynı sıralarda oturmuş biri öğretmen olarak atanır ve artık Welton Akademisi öğrencilerinin hayatları, o öğretmenin anlatılarıyla değişmeye başlayacaktır. Zamanla ezberci zihniyetin öğretilerini kabul etmeyerek, ruhlarının istediği gibi hareket etmeye başlayan öğrenciler, öğretmenlerini bir idol, neredeyse bir ilah olarak görür ve onun öğrenciyken yaptığı her şeyi tekrarlamaya başlarlar. 

Tabii bu durum akademi yönetiminin kulağına gittiğinde endişelenirler ve herkesin ailesi bilgilendirilir. Çocuklar üzerinde büyük baskılar kurarak yetiştiren bu aileler elbette büyük şok olurlar ve bu durumu düzeltmenin yollarına başvururlar.

Neticesinde, öğretmenin o akademiden uzaklaştırılması uygun görülür ve gereği yapılır.




27 Yorumlar

  1. Ben de parayla sınanmak istiyorum ya :D Ölü Ozanlar Derneği'ni hala okumamış ya da izlememiş olmama hala şok oluyorum. :) Alacağım artık kitabını sonraki alışverişte.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Vallahi beni de sınasınlar ya hahahaha :D Filmine bakmadıysanız, Ölü Ozanlar Derneği'nin filmi de mevcut :)

      Sil
  2. Ölü Ozanlar derneği çok güzeldir filmini de izlemiştim. Ben whatsapp te devam ediyorum çünkü tüm programlar bence aynı telaş yapmaya gerek yok 😀

    YanıtlaSil
  3. Bu filmi ilk kez duydum. İlginçmiş konusu. Para dolu bir çanta bulup da kullanmak işin ahlâki yönü bir yana, çok tehlikeli de olabilir:) yani uyuşturucu parasıysa filan. Ölü Ozanlar Derneği'nin hem kitabını okudum, hem filmini izledim. Çok güzeldi. :)

    YanıtlaSil
  4. Bu arada hangi oyuncu bilmiyorum ama fotoğraftaki adamı prens Charles'a benzettim:))))))

    YanıtlaSil
  5. ölü ozanlar derneğini izlemiştim ama tekrar izlenebilir ilk filmi de merak ettim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok bilinirliği yok dediğim gibi. Tabii üzücü bir durum

      Sil
  6. Şu ölü ozanlar derneğini ben de izlemedim :(

    YanıtlaSil
  7. Film inan ki bu güne kadar aldığım en film tavsiyelerinden. Afişe dikkat etmeden yazıyı okuyordum, senaryo geçti ve Türk Filmi olduğunu duyunca çok şaşırdım:-)) Afişe dikkat etmemekten kastım, fotoğraf içinde ki yazılardı, o yüzden sanırım yabancı film olduğunu düşündüm:-)) Teşekkürler hocam:-)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Daha çok film okuması, film çözümlemeleri yapacağız hocam birlikte :))

      Sil
  8. Cok guzei onerıler, tebrık ederım

    YanıtlaSil
  9. Yıllar önce izlemiştim anlattığın filmi, haklısın o kadar değer görmedi maalesef. Ölü Ozanlar' ın da filmini izlemiştim, çok anlamlıydı. Değişime ayak diremek manasız. Whatsup bile devrini tamamlayacak ve silinip gidecek, yerine başka şeyler gelecek. Şu an ayak sesleri var zaten. Bekleyelim görelim :)

    YanıtlaSil
  10. Ölü Ozanlar Derneği'nin hem kitabını okudum, hem de filmini seyretmiştim. Bence kitabı ya da filmi daha güzeldi şeklinde bir ayrıma gerek yok. İkisi de severek okuyup izlediklerim arasında, konusu da akılda kalıcı. Öte yandan Kaç Para Kaç filmini daha önce duymamıştım, konu hoşuma gitti, mutlaka izleyeceğim, teşekkürler:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet, ilginç bir şekilde insanlar duymamış bile bu filmi.. :)

      Sil
  11. Orta okulda mıydım acaba Ölü OZanlar Derneği'ni izlediğimde, nasıl denk gelmişim de baştan sona izlemişim tvde o zaman hayret, çok etkilenmiştim, hatta belki de zannettiğimden bile çok etkilenmiş olabilirim, sonrasında Pc ve internet hayatımıza girdiğinde kitabının olduğunu öğrenip okumuştum, sanırım filmini kitabından çok sevdiğim ender yapımlardandır, kitap kötü olduğundan değil ama karakterler oldukça iyidi fimde :D Diğer yerli yapımı izlememiş olabilirim ama teşekkür ederim öneriler için, sağlıkla kalın...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. :))) hocam Ölü Ozanlar Derneği filmine söylenecek ne var ki, muazzam bir yapım...

      Sil
  12. Reha Erdem filmleriyle tanışmak istiyorum.. Ölü Ozanlar Derneği'ni hem okudum hem de filmini izledim, çok severimm:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Şöyle internette ismi arattığınız zaman filmlere ulaşabiliyorsunuz ama ilginç bir şekilde çok bilinmiyor filmleri

      Sil
  13. Ölü Ozanlar Derneği'ni duymuştum. Anladığım kadarıyla, liderlik ve toplum psikolojisini işleyen bir konuya sahip.

    YanıtlaSil
Daha yeni Daha eski