Sinema ve Ben #Mim

   Efendim bu mim furyasına kendimi resmen zorla kabul ettirdim ve gittim Öneri Makinesi 'nin başlatmış olduğu mim'e yorum yazdım. Ve dedim ki ''Usta bende yapacağım bunu!'' Sağolsunlar beni kırmayıp bu zoraki davetime icabet ettiler. :)  Ve son kii üç! Başlıyoruz...


1 - Sinemada İzlediğin İlk Film?


   Ozamanlar çok fazla çocuktum ve Harry Potter'un Felsefe taşı filmine gittiğimi hatırlıyorum. Ama Sırlar Odası'da olabilir... Aslında emin değilim. Ama Harry Potter olduğunu net olarak söyleyebilirim. Ha bir de bizim bıcırık Harry, el şeklinde bir masa heykelini tutuyordu ve o heykel hareket edip beni koltuğumdan sıçratmıştı, bunu da çok net hatırlıyorum. :D


2 - Film En Güzel ............. de/da İzlenir?

   Ben alabilidiğine keyif insanıyım. Film de keyif almak için izleniyor tabii. Kafa dağıtmak için falan... O yüzden diyorum ki film en güzel, en temiz, safe hause da izlenir. Güvenli bölgede yani. Kişiden kişiye değişir tabii bu kavram. Benim evim, benim safe hause'um mesela. O yüzden en güzel evde izlenir diyorum. Pijamalarını giyip cips ve kola açtın mı yanına, tadından yenmez. :)


3 - Film İzlerken Olmazsa Olmaz Var mı? Varsa Neler?

   Kimisi film izlerken yorum yapmayı sevmez mesela. Benim okuduğum okul gereği, gelecekteki mesleğim gereği diyelim. Sürekli yorum yaparım. Ve gerçekten film izlerken bazen çok saçma yerleri olabiliyor hani... Ehh izleyici de salak değil yani. Bazıları diyor ki ''film bu, olabilir.'' Olamaz efendim. İzleyiciyi salak yerine koyarsa bende oturur çatır çatır yorumumu yaparım o noktada. Bu konuda kim olursa olsun taviz vermem.


a - Tek Başına mı, Kalabalık mı?

   Çoğu zaman tek başıma. Çünkü bir film izlerken, filmin içindeki karaktere girmem gerekir. Onu yaşamak isterim. Sonuçta filmler, bize yaşayamadığımız hayatı getirir, öyle değil mi? Bende bundan faydalanmayı isterim. Ama kalabalık olunca onu yapamıyorum işte. Karakterin ruhuna girip haline acıyorum. Ağlamam gerekiyor, çünkü onu anlıyorum! Ama kalabalık olunca bu mümkün olmuyor...


b - Mısır mı Cips mi?

   Öğrenci evinde yaşıyorum. Cips alıp depolayıp film vakitlerinde açıp yemek iyi oluyor. Onun dışında mısır biraz uğraştırıcı... :)


c - İki Boyutlu mu, Üç Boyutlu mu?

  Geçen gün Labirent Son İsyan filmine gitmiştim. O 3D bir izlenim sunuyordu izleyicilere. Ben biraz daha abartıp hem 3D filme gidip, hemde IMAX sinemaya gittim. Allahım. Hayatım boyunca sinema konusunda böylesine tatmin olmamıştım. Çok güzel bir izlenimi var IMAX sinemanın. Belki bir yazıda bunun hakkında yazabilirim. Buraya not edeyim. :)


d - AVM Sineması mı?  Sokak Sineması mı?

   Ben çocukken bir kez sokak sinemasına denk gelmiştim. Hiç unutmam, ozamanlar Hayalet Gemi oynuyordu...  Ozamanlar oturduğumuz yerde küçük bir yer olunca haftada 1 film belki geliyor belki gelmiyordu. Öyle garip bir izlenim olmuştu benim için. Mahallece oturup izlemiştik. Ama çocuktum yani... Şuan AVM 'lere gidiyoruz tabii...


e - Filmden Önce Filmin Fragmanını İzlemek mi? Yorumlarını Okumak mı?

   Fragmanına bakmaya gerek duymuyorum ama yorumlara bakmaya hiiiç gerek duymuyorum. Yorumların kimler tarafından yazıldığı belli bile değil ki. Nesine güvenip yoruma göre izleyeyim yada izlemeyeyim o filmi ben.. Konusunu okurum, bir de İMDB puanına bakarım. Hoşuma gittiyse zaten izlerim. :)


Efendim, benim cevaplarımda böyleydi. Umarım haftasonunu en güzel şekilde geçiriyorsunuzdur... Sağlıcakla... :)

Yorum Gönder

Daha yeni Daha eski