YILBAŞINDA KEYİFLE İZLEYEBİLECEĞİNİZ 7 FİLM ÖNERİSİ

Dünya çapında yaşanan süreç herkesi fazlasıyla yıprattı. Haliyle insanlar olarak biraz rahatlamaya ihtiyaç duyuyor ve yeni yıla iyi dileklerle girmek istiyoruz. İçinde bulunduğumuz durumu bir nebze unutmanızı sağlayacak, benimde severek izlediğim 7 film önerisini sizlere sunuyorum.

Filmlerin her biri, kendi özelimde çok sevdiğim ve bana sinema yolculuğumda yardımcı olan filmler.

İşte Yılbaşında izleyebileceğiniz 7 muazzam film. 


1. YAŞAMIN RENKLERİ  (1998)


Yaşamın Renkleri, kendini bulmaya çalışan insanların, konfor alanlarından ayrılıp yaşamaya başladıkları egzotik bir hikayeye sahip. Yeni yıla daha cesur insanlar olarak girmek isteyenlere özellikle tavsiye ediyorum.   İMDB 7.5/10


2.  KARPUZ KABUĞUNDAN GEMİLER YAPMAK (2004)


Ahmet Uluçay'ın uzun metrajlı filmi, Karpuz Kabuğundan Gemiler Yapmak filmi yönetmenin otobiyografisi niteliğinde. Sinemaya ömrünü adamış, içindeki çocuğu hiçbir zaman kaybetmemiş kendi tabiriyle çocuk gözüyle filmler üretmeye çalışan Uluçay, tek film ile sinemasını bulabilmiş ancak hastalığı yüzünden sinemasını, bizleri, çocuk gözüyle gördüğü bu dünyayı çok genç yaşta terk etmiştir. Sinemayla ilgilenen bizler, en azından onun filmini ulaşabildiğimiz herkese tavsiye ederek, ona olan borcumuzu ödeyebiliriz... İMDB 7.9/10


3. HUGO (2011)


Martin Scorsese imzalı, roman uyarlaması film; sinemanın öncülerinden George Melies'e adeta saygı niteliği taşımaktadır. Gerçek hikaye şöyledir; Melies'in automaton koleksiyonu bir müzeye verilir ve müze yönetimi bunları değersiz parçalar olduğunu düşünerek çöpe atar. Hugo'nun saat tamircisi babası ise bunlardan birini bulmuş olacak ki yaşadıkları yerde bu automatonu muhafaza eder. Babasının ölümünden sonra yalnız kalan Hugo ise tesadüf eseri kendini bu automaton ile ilgili bir maceranın içinde buluverir...  İMDB 7.5/10


4. ÖLÜ OZANLAR DERNEĞİ (1989)


Kendini bir şeylere bağlı hissetmeyen, diğerlerinin aksine özgür olmaktan mutluluk duyan bir öğretmen ve ezberci sistemlerle yönetilen, at gözlükleri taktırılmak istenen bir grup öğrenci. Filmdeki betimlemeyi size şöyle tarif edebilirim; bastırılmış duygular yaşayan da, kuşlar gibi özgür olmak isteyenler de aynı kişiler. Hala izlemediyseniz muhakkak tavsiye ediyorum. 
İMDB 8.1/10


5. TABUTTA RÖVAŞATA (1996)


Bana göre Türk sinemasının en önemli yapıtlarından biri olan Tabutta Rövaşata, evsiz barksız bir insan grubunun hayatta kalma çabalarını, duygularını, insan olabilme umutlarını anlatıyor ve bunu yaparken izleyiciye asla acımıyor, filmde şöyle bir sahne var; evsizlerin bir arkadaşı soğuktan donarak ölüyor ve evsizler arkadaşlarının mezarına ucuz alkollerini alıp gidiyor ve su yerine o alkolü toprağa döküyorlar... Derviş Zaim, Türk sinemasına gelmiş büyük bir adam gerçekten... IMDB 7.8/10

6. SAĞIRLAR ÜLKESİ (1998)

Sağırlar Ülkesi, masumiyet timsali iki kadının erkeklerin karanlık ve pis dünyasında masumca ayakta kalmaya çalışmalarını konu ediniyor. Rita ve Jaja karanlık erkek figürlerinden kurtulabilecek mi? Merak ediyorsanız izlemeniz gerekecek. :) 

7. CENNETİN ÇOCUKLARI (1997)


Cennet'in Çocukları, İran sinemasına gönül vermiş biri olarak Majid Majidi'nin değerli eserlerinden yalnızca bir tanesi... Konu olarak fakir bir köy yaşamı sürmekte olan iki çocuğun ailelerine karşı naif mücadelesini ele alıyor. Daha önce yönetmenin başka bir filmini izlemediyseniz, başlamak için muazzam bir film olacaktır. İMDB 8.3/10


Uzun vadede izlediğim filmlerin çözümlemelerini de bu blog sayfasında yapacağım, o yüzden desteklerinizi bekliyorum. Paylaşım ve yorumlarınız benim için önemli.




8 Yorumlar

  1. Enfes filmler önermişsiniz, teşekkür ediyorum. Çoğunluğu izledim ama sevdiğim ve bende iz bırakan herşeyi bir kez daha izler, okur, dinlerim. Özellikle Ahmet Uluçay' ın filminden başlayacağım. İyi yayınlar, sevgiler,

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim, yorumunuz çok kıymetli. Uluçay'ın kitapları da mevcut, eğer ilgileniyorsanız onlara da bir bakın derim.

      Sil
  2. hepsi kült filmler :) teşekkürler ama nedense yılbaşında yuılbaşı temalı filmler çok hoşuma gidiyor :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkürler yorumunuz için. Genellikle izlemediğim filmleri paylaşmaktan ve yorumlamaktan kaçınmayı tercih ediyorum. Bir de filmleri seçerken keyif alarak izlenmesi önemliydi benim için... Gerçi Tabutta Rövaşata için bu pek mümkün görünmüyor ama.... :D

      Sil
  3. Ölü Ozanlar Derneği'ni yıllar önce televizyona geldiğinde çok severek izlemiştim hatta sonradan kitabını da aldım. Diğerlerini izlemedim. Sağırlar Ülkesi'ni çok merak ettim. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. O filmle alakalı çok kaynak yok, youtube a filmi koymuşlar tavsiye ediyorum çok hoş bir film

      Sil
  4. 4 ve 7 yi izledim çok güzel filmler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Diğer filmleri de beğeneceğinizi ümit ediyorum.:)

      Sil
Daha yeni Daha eski