Sokak Lezzetleri Hakkında Bir Röportaj

Faruk Gökkayrak, İstanbul Gaziosmanpaşa’da doğup büyümüş kendisi. 10 Yaşından beri bulabildiği her işte çalışıyor. Evine, ailesine, destek olmak niyeti. Boş olduğu zamanlarda bol bol kitap okuyor. Arabasının üstünde  ‘Savaş ve Barış’  kitabı el sallıyor usulca. Genç kuşakta olmayan bir umut ışığını onun gözlerinde buluyorum. Helalinden gelen parayı, helalinden ekmeği, her fırsatta vurguluyor. Kuaförlüğünden tutta, pazarda limon satmaya, her işi yapmış. Son olarak gıda sektöründe bulmuş kendisini. 12 yılını gıda sektörüne vermiş. 2’de çocuğu var, Allah bağışlasın. İleri de bir aile şirketi kurup, çocuklarıyla beraber yapmak istiyormuş, şuan icra ettiği mesleği. Bir ekmek teknesi var, tavuklu ve nohutlu pilav satıyor seyyar olarak. Eski İstanbul yolu üzerindeki Opet’in yanı başında buluyoruz kendisini. Yanına gider gitmez kahve ısmarlıyor bize, içiyoruz. Pilav arabasının içi ısıdan buhulanmış, ince ince terliyor camlar. Sohbetimiz başlıyor... 


EN BÜYÜK HAYALİM, BİR AİLE ŞİRKETİ.
                          

Kaç senedir bu işle uğraşıyorsunuz bundan önce farklı iş deneyimleriniz oldu mu?
Bundan önce, İstanbul’da market sektöründeydim. 12 yıl şarküteri bölümünde, bölüm şefliği, müdür yardımcılığı yaptım. Pınarhisar’da da Onur marketin açılışını yaptım, 1 yıl kadar orada çalıştım. Şuanda gıda sektörüne devam ediyorum gördüğün gibi. Genelde müşteri odaklı, halkla ilişkiler üzerine hizmet vermeyi seviyorum. 


Bu işin size göre artı ve eksileri neler?
Eksilerinden bahsetmek gerekirse kışın zor oluyor. Mesela Aralık, Ocak, Şubat aylarında kar, kış kıyamet olduğu zaman bugünlerde hiç pilav satamadığım oldu. Eve gidip, para götüremediğim oldu. Çok zorlandığım zamanlar oldu, ödemelerim vardı, Ödeyemedim. Kredi borçlarım vardı. Yani ticaret bu. Bir gün kazanırsın, bir gün kazanmazsın bir garantisi yoktur. Artılarıysa, yazın havalar ısınıyor, en azından satış oluyor, canlı para elinde dönüyor. Günlük 60-70 lira Allah bereket versin diyebilirim. 





Eğer bu mesleği icra etmeseydiniz şuan nerede olurdunuz?
Yine ticaret yapardım, yine hizmet sektöründe olurdum. Kendi işimi yapardım. Dediğim gibi halka hizmet etmeyi seviyorum. Ha pilav satmışım, ha peynir, hiç önemli değil. Bir işi severek yapıyorsan, her iş zevklidir zaten.


Pınarhisar ve çevre yerleşkelerde tanınan birisiniz, bu ünü neye borçlusunuz acaba?
Borçlu demeyelim de, Allah nasip etti diyelim. Bu işe ilk başladığımda Pınarhisar’da bu arabayı satın aldığım zaman sadece 10 tabak sattım. Yeri geldi 2 tabak sattığım günler oldu. Ama zamanla bu lezzetin tadını alanlar başkalarına önerdiği için, bizde medyanın gücünü kullanarak, gerek konumumuzu atarak, gerek sosyal medyada paylaşarak bir şekilde ismimizi duyurduk. Şuan 3200  kişiyiz. Takip ediyorlar, seviyorlar, Allah razı olsun.


Geleceğe yönelik planlarınız neler?
Geleceğe dönük planlarım, hanımımla beraber bir dükkan açmak. Nohutlu pilav, yanına belki bir çorba... Aslında gönlümde bir aile şirketi kurmak var. Arkamdan gelen çocuklarımın işi devam ettirebileceği bir aile şirketi en büyük hayalim.


Son olarak sokak lezzetleri hakkında söylemek istediğiniz bir şey var mı?
Sütlüce’deki uykulukçusundan, kokorecinden tut, Eminönü’ndeki turşucusundan balıkçısına... Bunlar hep sokaktaki lezzetler. Keza Unkapanı’ndaki nohutlu pilavcı. Bu iş Osmanlı’dan kalma bir gelenek. Bizde bu geleneği sürdürmeye devam ediyoruz...  






Faruk Gökkayrak’a bize verdiği röportajdan dolayı teşekkür ediyor, başarılarının devamını diliyoruz...




20 Yorumlar

  1. Ben ne yazık ki mısır ve kestane dışında seyyar satıcıdan bir şey alamayanlardanım :( temiz yapılmış olsa da sokakta satılıyor olması sebebiyle ne yazık ki tüketemiyorum :(

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. En son takip ettiğim kadarıyla Faruk hocam dükkan açmış :) bu yazı 2018 yıllarında yazıldı :)))) Tabii herkesin kendi özgür iradesi sonuçta :)

      Sil
  2. Aslında çok lezzetlisini bulunca hiç kaçırmamak gerek :) severim sokakta bir şeyler yemeği. Hayırlı işler dileyelim kendisine..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkürlerr, bende severim, İzmir'de zaten bundan 6-7 yıl öncesine kadar sokak sokak dolaşan gevrekçiler olurdu, onlardan alırdım ben hep. Yadırgamam hiç :)

      Sil
  3. Çok keyifli bir röportaj olmuş:-) Benimde yapmayı ve yayınlamayı istediğim konuların başında geliyor. Bir gün beraber mi yapsak acaba:-)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Şu pandemi biterse inşallah yapılabilir hocam güzel işler bunlar, eğlenceli :)

      Sil
  4. Merhabalar.
    Bir insanın helalinden nafakasını temin etmek kadar, daha güzel bir uğraş olamaz! Faruk kardeşimize hayalindeki aile şirketini kurup, işini büyütmesi için, Cenab-ı Hakk yar ve yardımcısı olsun. İnşAllah en kısa zamanda bu hayali gerçekleşir ve sokaklardan artık caddeler üzerinde şubeleri bile bulunan sabit mekanlarda bu işi yapar.
    Bu güzel röportaj için, emeğinize ve yüreğinize sağlık ve mutluluklar dilerim.
    Selam ve saygılarımla.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkürler değerli yorumunuz için hocam :)

      Sil
  5. Yanıtlar
    1. Gerçekten, hele bir de tanıdığınız, güvendiğiniz insanlar bu işi yapıyorsa gerçekten başka oluyor. :)

      Sil
  6. İyi ki yapmışsınız röportaj Güzel olmuş ellerinize sağlık

    YanıtlaSil
  7. İşini yürütmedeki ısrarı ile onu selamlıyorum. Umarım çabaları ilerler.
    İlginç bir röportaj oturumu.

    Endonezya'dan selamlar.

    YanıtlaSil
  8. İnsan yeter ki istesin hocam...

    YanıtlaSil
  9. İşini severek yapanlara saygımız sonsuz! Kesinlikle de lezzetlidir :) ben Ankara simidini sokaktan aldıklarımı seviyorum, pis ya lezzetli 😂

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hocam işte 7-8 yıl öncesine kadar İzmir'de böyle simitçiler dolaşırdı... Artık onların yerinde yeller esiyor... Çoğu zaman yerleri sabit hepsinin. Alışkanlıklardan kolay kolay vazgeçemiyoruz bizde ne yapalım insan kapısının önünden simitçinin geçmesini bekliyor hala :)

      Sil
  10. artist gibi pilavcıymış, arabası da mersedes gibi :)

    YanıtlaSil
  11. Tatmayı çok isterdim. Sokakta, büfelerden aldığım, yediğim şeylerin tadı bir başka. Umarım istediği gibi dükkanını da açar.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Duyduğum kadarıyla bir dükkana sahipler artık hocam

      Sil
Daha yeni Daha eski