Marka Oluşturmak, E-Ticarete Nasıl Başlanır, Günce #4

Bu hafta yazdığım güncede sizlere uzun zamandır yapmayı düşündüğüm ve aslında hala bir adım atmış değilim, sadece fikir ve düşünce aşamasında olan bir şeyden bahsedeceğim. Biliyorsunuz araya salgın hastalıklarında girmesiyle birçok dükkan kapanmak zorunda kaldı ayakta kalanlarda evlere servis yada internet üzerinden satışını kargolamak suretiyle kendi hayatlarını sürdürüyor. Yani araştırmalarıma göre bu salgın döneminde e-ticaret faaliyetleri oldukça arttı ve insanlar bunun üzerine girişimcilik yapıyor. 

Bende bunun üzerine bir marka oluşturabilir miyim, bir satış faaliyeti yürütebilir miyim, ne satabilirim şeklinde düşüncelere kapıldım. Ancak bu yazıda tam olarak belirginleşmeden sizlere planladığım ürünler hakkında bir bilgi veremeyeceğim maalesef.



Ben orta halli bir üniversite son sınıf öğrencisiyim ve salgın dolayısıyla evde kalmamız beni bu konuda biraz teşvik etse de ne yazık ki çok sermaye gerektirecek işlere giremeyeceğim. Bu noktada da bu sayfaya yerleştirdiğim reklamlar söz konusuydu ancak iki gün önce geçersiz tıklamalar sebebiyle reklamlar 30 gün süreyle askıya alındığına dair bir mail aldım.

Bu konuya yazının devamında değineceğim. E-Ticaret konusunda araştırdıklarımı yazmak istiyorum şimdi;

E-Ticaret hayatına yüklü bir sermaye ile atılacaksanız, Zaten direk Anonim, Limited yada Şahıs şirketi kurarak ilk adımları atıyorsunuz. Zaten şirket kurmak demek, ben bu işten para kazanıyorum, vergilerimi ödeyeceğim ve fatura kesebileceğim demek oluyor. O yüzden sermayeniz var ise şirket kurarak yüksek bütçeler ile yüksek kazançlar elde etmek mümkün.

Çünkü, şirket kurduğunuz zaman, internet üzerinden satış yapan sitelerde ücretsiz bir şekilde bayilik açabiliyor ve ürünlerinizin fotoğraflarını o sitelere yükleyerek buralardan kazanç sağlıyorsunuz. Sizin ayrıca reklam vermenize gerek kalmıyor çünkü internet üzerinden satış yapan büyük sitelerin son zamanlardaki reklam faaliyetleri çok deli paralar ve insanlara kendini kanıtlamış, güvenilir ve müşteriyi mağdur etmeyeceklerini kanıtlamış siteler oldukları için onların bünyesinde satış yapmak çok daha karlı bir iş haline gelebiliyor.

Aynı sistemi yurtdışında da yapanlar var ancak o biraz çetrefilli bir iş olduğu için o konuya hiç değinmeyeceğim. 

Yanlış bir bilgi vermemeye çalışarak, kendi araştırmalarım sonucunda şu bilgilere ulaştım. Eğer ki yıllık kazancınız 30 bin lirayı aşmıyorsa, vergi mükellefi sayılıyorsunuz. Bunu bulunduğunuz mevkideki vergi dairelerine giderek öğrenebilirsiniz.

O yüzden, yıllık kazancınızın bu fiyatı geçmeyeceğinize inanıyorsanız ve benim gibi öğrenciyseniz, çok da sermayeniz yok ise en azından ilk etapta bir şirket hesabı açmanıza gerek yok sadece satacağınız ürünün araştırmasını yapıp kendinize uygun bir hikaye bulup, ''Ben bu ürünü neden satıyorum?'' internet üzerinden ücretsiz oluşturabileceğiniz mağaza sayfalarından ürünlerinizi satabilirsiniz.

Markanın ismi, logosu, satacağınız ürünün pazarda hemen satılıyor mu, ne kadar sermayeye ihtiyacım var, ne kadar kar getirecek, kargo ücretlerim ne olacak... Bunun gibi birçok soru daha satışa başlamadan sizin karşınıza çıkacak ve bunların her birine oturup ayrı emek vermeniz gerekiyor. Satılmayacak ilgi görmeyen bir ürünün satışını yapmaya çalışmak biraz elinizde patlar gibi bir düşünce çıkıyor ortaya. 

Son olarak mağazanızın insanlara verdiği güven çok önemli, eğer mağazanızda insanlara güven aşılayacak şeyler yapmazsanız, gelen maile geri dönüş yapmazsanız.. vs. bunun gibi çok fazla içerik var her yerde bulabilirsiniz. Bunların altyapısını oluşturup, gerekirse bir deftere girdi çıktıları not edip satışa çıkaracağınız ürün ile ilgili anekdotlarınızı kafanızda kurup başlayabilirsiniz.

Dediğim gibi, küçük bir sermaye ile bir mağaza sayfası oluşturup bir şeyler satmaya dair planlarım var. Ve üzülerek, kesinleşmeden bu ürünleri paylaşma niyetinde değilim. Çünkü ne zaman sevincimi birine paylaşsam muhakkak bir göz değiyor, o yüzden sizden iyi dileklerinizi talep ediyorum... :) Ve aslında şunu da sorayım, yarın bir gün karşınıza bir ürün çıkartsam sizin düşünceleriniz ne olur? Bunu merak ediyorum.

Şimdi gelelim ikinci konuya, 1-2 gün önce gecenin bir vaktinde bir mail ile bütün moralim bozuldu. Mailde şöyle diyor; Geçersiz tıklama yapıldığı için reklamlarınızı 30 gün arayla askıya aldık. Ancak şunu da eklemeyi unutmamışlar, 3. taraf saldırıları olabileceğinin farkındayız, ancak sayfa tamamen sizin sorumluluğunuzda. Bu beni üzdü açıkçası, hem mağdur olan taraf benim hem de ceza bana kesiliyor ve itiraz hakkım yok deniyor gelen mailde. 

Kendi reklamlarıma elbette tıklamıyordum ancak, ailem, çevrem, destek amaçlı tıklayabiliyordu. Bu sebepten dolayı mı yoksa başka bir saldırı mı oldu emin değilim ama şuan hesabım 30 gün boyunca reklam göstermeyecek.

Şevkim kırıldı, oysaki ne çok şey hazırlamıştım, 10 tane hazırda bekleyen sinemayla alakalı makalem var ve şuan hiçbirini paylaşmayı düşünmüyorum. Bu da tamamen yukarıda bahsettiğim o iş kurma sürecinde bana getirecek sermayeden dolayıydı. En azından adsense birikimiyle o kafamda tasarladığım işi kurarım diyordum ama işler beklediğim gibi gitmedi... :D 

O yüzden bu aralar az yayın yaparsam lütfen affedin.

Evet durumlar böyle... Şimdi biraz da bu güncelerin  gelenekselleşen tarifini vermeye geldi sıra. :))

Aslında bugün bir tarif veremeyeceğim çünkü ben yapmadım. Evde ekmek kadayıfı yapıldı. Hayatım boyunca sanırım ilk defa evde ekmek kadayıfı yapıldığına şahit oldum. Bunun için 1 somun ekmeğe ihtiyacınız var diyormuşum :))))

Yok, yok, ekmek kadayıfı için özel bir kek varmış. Bunu alıyorsun, ıslatıyorsun, suyunu sıkıyorsun, şerbetini döküyorsun, çok da detaylı anlatım olmadı ama sanırım bu kadar basit :)

Sonra kare kare kesip üzerine kaymak koyup afiyetle yiyorsunuz. Evde kalabalık değilseniz, 2. günden sonra ekmek kadayıfı biraz bayabiliyor, ağır bir tatlı olduğundan dolayı, kalabalık aileler için 1 günde tüketilmesini tavsiye ediyorum. Kalabalık değilseniz, belki konu komşuya dağıtabilirsiniz. Nihayetinde paylaşmak iyidir... :))))


18 Yorumlar

  1. Hocam öncelikle şevkin kırılmasın, bu konu dediğin gibi can sıkıcı ama adsense haricinde de para kazanma yöntemleri mevcut. Sadece ciddi bir çaba ve girişim gerektiriyor (Banner reklam işini bu kısıtlama süresinde araştırmanı öneririm). e-ticaret için ise instagram mağaza özelliğini de mutlaka incele, çok büyük faydası olacaktır. İnşallah planların tutar ve istediğin doğrultuda ilerlersin:-)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bahsettiklerine muhakkak bakacağım hocam sağ ol :)))

      Sil
  2. Ben de bu ara madem iş bulamıyorum kendim bir şeyler yapabilir miyim acaba düşüncesindeyim. Henüz yaratıcı bir fikir bulamadım maalesef. Ama bu yazı serisini bir okuyayım. Belki bir gün işimize yarar. Yine de sık sık yazı gelmeyeceğine üzüldüm biraz. :) Ama şu an senin için ne faydalı olacaksa onu yapmalısın tabii.

    YanıtlaSil
  3. Ekmek kadayıfı ile başlayım yoruma aşırı severim afiyet olsun kalabalık değiliz ama tek başıma da yiyebilirim 😂
    Reklam konusu üzdü ! Senin dışında oluşan bir durumun sana mal edilmesi hoş değil...can sıkıcı çok üzüldüm!
    İş olayı da mantıklı ama İnstagramdan kitleni oluşturmaya başla onunla desteklediğinde daha çok kişiye ulaşman mümkün ve neden olmasın ? Herşeyin hayırlısı olsun, takipteyiz :)

    YanıtlaSil
  4. sanıyorıum adsense reklamı olayı siz gençlerde var, belli bir yaşın üzerindeki blog sahipleri -ben dahil- bu konuyla hiç ilgili değil, uzak hatta çok karşı. bana 30 40 50 kuruş gibi bir rakam için reklam alma başvurusu bana biraz anlamsız geliyor, ona ayıracağım vakti daha iyi daha kaliteli bir yazı yazmaya harcarım diyorum mesela

    YanıtlaSil
  5. On yıldan fazla Adsense ile hiç ilgilenmedim. Geçen yıl biri dedi ki: Reklam almayan blog yok, sen de alsana. Biriken parayı barınaklara, Lösev'e falan bağış yaparsın. Bu hiç aklıma gelmemişti. Gayet mantıklı geldi ve başvurdum. Fazla beklemeden 5 gün sonra reklamlar blogumdaydı. Ancak, her gün bir sürü tıklama gerçekleşiyor, günün sonunda sayı sıfırlanıyordu. 1 hafta kadar hep böyle. Bu arada sayfanın tepesine bir uyarı beliriyordu. Bilmem ne saldırgan bir şeyler devreye girmiş olabilir, şunu yapın bunu ekleyin. Baktım hiç benlik değil, sildim kurtuldum. Ohhh dedim sonra da.

    Sen 30 gün bekle bakalım. Ondan sonrası için de konunun uzmanlarına başvurarak hareket et. Geçersiz tıklama nasılmış ya?
    Sıkma canını. Oluşturacağın iş için bloglar destek olabilir sana . Neden olmasın?

    YanıtlaSil
  6. Blog reklemlerı olayına hiç girmediğim için konunun ayrıntısı bilmiyorum. Ama şevkini kırma bence. Araştır belki sıkıntı farklıdır, 30 günden önce düzelir. Gençlerin işi zor şu dönem. Benim büyük oğlumda bu yıl üniversiteye girdi ama gidemedi. Hem aileden kopup başka şehirde okuma hevesleri güme gitti, hem tüm gün evde anneyle:((( iş umudu da yok şimdi gençlerin. Her yer kapalı.

    YanıtlaSil
  7. Asla şevkiniz kırılmamalı, siz gencler pes edemezsiniz etmemelisiniz. Umutlarımızsınız sizler bizlerin. Google hassas sanırım biraz bu reklam islerinde ama ben sadece ortam icin degil genel olarak diyorumkii asla pes etmek yok :D

    YanıtlaSil
  8. Reklam almayı ben de istiyorum, bunun hayallerimdeki gibi olmayacağını ve adsensenin çok kötü bir patron olacağının da farkındayım ama yinede istiyorum. Sanırım ümit ediyorum böylece.

    YanıtlaSil
  9. ekmek kadayıfı sat madem işte :)

    YanıtlaSil
  10. Merhabalar önce tatlıdan başlayayım ekmek kadayıfı bilimum kadayıflı her tatlıyı çok severim :) Afiyetler olsun

    Diğer konuya gelince inşaallah gönlündeki yatan aslanı hayatı geçirirsin. Canın sıkılmasın. Olan her şeyin bir nedeni vardır. Bu 30 günü tamamen yapacağın işe girişime odakla. Araştırman gerekenler araştır, planla, bütçeni yap hooop bir bakmışsın bir ay g eçmiş ve sen kafandakileri hayata geçiriyorsun ;) bol şans

    YanıtlaSil
  11. Bende başlamayı düşünüyorum e-ticarete

    YanıtlaSil
  12. Ekmek Kadayıfı tarifi için teşekkür ederim sevmediğim bir tatlı ağır geliyor. Özel kekimi varmış tatlı ilgimi çekmediği için ilk defa duydum... Adsense olayı üzücü olmuş geçmiş olsun ama en azından direk banlamamış pozitif bakmalısın olaya. Retro dönemindeyiz 30 ocakta başladı 21 şubatta bitecek yıl içinde iki merkür retrosu daha olacak ve direk teknolojiye etki eden bir retro. O yüzden böyle şeylerle sınanman normal. :)

    YanıtlaSil

  13. Selam:):) Şevkini kırma bence..Hür teşebbüs iyidir..Yola devam:)

    YanıtlaSil
  14. Öncelikle geçmiş olsun. Siz gençlerin e-ticaret üzerinden büyük işler yapacağınıza inanıyorum. Hepsi burada gibi sitelere müracaat edebilirsin. Kolay gelsin:)

    YanıtlaSil
  15. E-ticaret pandeminin de etkisiyle çok hızlı gelişti, bol şans.
    Bu arada şerbetli tatlısever olarak ekmek kadayıfına bayılırım:)

    YanıtlaSil
Daha yeni Daha eski